Ik heb hulp nodig met DigID maar ik heb alleen een vaste telefoon. Help! Hoe moet dat?

 

Bij DigID worden veiligheidscodes via SMS gestuurd naar de gebruiker om vast te stellen dat het inderdaad de juiste gebruiker is.

 

Bij mensen met een vaste telefoon doen ze dat via gesproken tekst: de mensen worden gebeld en krijgen te horen welke code ze moeten intikken op hun telefoon.

 

Op die manier kan een vreemde niet namens jou inloggen en dat is veilig!

Hoe moet dat als ik hulp nodig heb bij het gebruik van mijn DigID?

U kunt dan de vaste telefoon niet gebruiken en u moet iets verzinnen om toch geholpen te kunnen worden. U kunt dat op 2 manieren doen:

Manier 1: kijk naar de foto en lees de tekst

  1. Schakel uw toestel naar een vertrouwd mobiel nummer, bijvoorbeeld van uw adviseur.
  2. Als u inlogt wordt de code doorgestuurd naar het nummer van uw adviseur.
  3. Vergeet niet om bij thuiskomst de doorschakeling weer ongedaan te maken!

Manier 2: Koop een GSM (foto).

Dat is eigenlijk gewoon een vaste telefoon, waarmee je overal te bereiken bent en overal vandaan kunt bellen!

Voor Zevenbergen en omstreken is mijn tip: Ga naar Phone house!

 

Deze foto's zijn daar genomen en het personeel is erg servicegericht.

 

De aanschafkosten van zo'n telefoon zijn laag, het gebruiksgemak hoog en je kunt daar dus ook mee op pad om je belasting in te laten vullen, je pensioen te bekijken en ga zo maar door!

 

Maandelijkse kosten anno oktober 2024 bedragen 8 Euro (Ben abonnement)